راهنمای خرید هدست گیمینگ

1

آیا در حال حاضر به دنبال یک هدست مناسب بازی‌های کامپیوتر و کنسول هستید؟ پس در این مقاله همراه ما باشید تا این راهنما به شما کمک کند بهترین هدست مخصوص بازی را با خیال راحت انتخاب کنید.

اگر به صورت آنلاین در جستجوی هدست هستید پس امکان دارد که از وجود بعضی مدل‌های هدست آگاه نباشید. اگر در بازی کردن حرفه‌ای باشید پس باید چندین مدل هدست را امتحان کنید تا خودتان متوجه مزیت‌های رقابتی شوید.

کیفیت صدا در بازی اهمیت زیادی دارد. غالبا باید بتوانید جهت صداها را متمایز کنید و یا به جزئیات ظریف صدای بازی خود توجه کنید. ما به شما این توانایی را می‌دهیم که بتوانید هدست موردنظر خود را پیدا کنید و اینکه تصمیم خوبی در این زمینه بگیرید.

هدست باسیم یا هدست بی‌سیم

این رایج‌ترین مشکل افرادی است که هنگام انتخاب هدست گیمینگ با آن مواجه می‌شوند. می‌توان گفت که هر دو معایب و مزایای خود را دارند. اگر گیمر لپ‌تاپ هستید، هدست‌های سیمی بهترین انتخاب برای شما هستند. هدست‌های سیمی دیگر نیازی به شارژ ندارند. ولی اگر با کنسول بازی می‌کنید هیچ مانعی برای خرید هدست‌های بیسیم وجود ندارد.

در اصل می‌توان گفت که اگر به دنبال هدست بازی مقرون به صرفه هستید، به دنبال هدفون‌های سیمی بروید. شما می‌توانید هدست‌های سیمی با امکانات بسیار خوبی را پیدا کنید. هدفون‌های بیسیم و با کیفیت با توجه به فناوری‌های اضافی که در آنها وجود دارد، می‌تواند بسیار هزینه‌بر باشد.

هدفون‌های بیسیم نیاز به شارژ شدن دارند. اگر ساعت‌های زیادی مشغول بازی کردن شوید، این مورد برای شما دردسر ساز می‌شود. به طور معمول حدود یک ساعت طول می‌کشد تا هدفون‌ بیسیم شارژ شود و حدود 7 الی 8 ساعت استفاده را برای شما فراهم می‌کند.

در هنگام انتخاب هدست‌های بیسیم، اگر از کیفیت صدای گیم‌پلی بازی‌های خود آگاه هستید، به هدست‌هایی توجه کنید که دارای کدگذاری AptX هستند. کدگذاری AptX این امکان را می‌دهد تا هنگام انتقال صدا از طریق بلوتوث، با هیچ افت کیفیت صدایی مواجه نشوید.

صدای فراگیر داشته باشد یا نه

در مورد هدست‌های بازی که صدای واقعی فراگیری را ارائه می‌دهند، چندین درایور صدا در هر طرف گوشی‌های هدست برای کانال‌های صوتی مختلف گذاشته شده‌اند. این امکان به‌وجود می‌آید که صدا در زوایای مختلفی شنیده شود. این مزیت مخصوص افرادی است که بازی‌های اول شخص را انجام می‌دهند و متوجه می‌شوند که صدا از کدام طرف می‌آید.

در مورد بازی‌های FPS یا اول شخص تیراندازی باید Call Of Duty مثال بزنیم. فهمیدن صدای شلیک دشمن که از کدام سمت است و یا صدای پای دشمنان از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین صدای surround می‌تواند به این مشکل کمک کند چون صداها را در موقعیت مکانی خودشان پخش می‌کند.

اکثر هدست‌های با صدای surround با توجه به ذهنیت گیمرها ساخته شده‌اند. بهترین هدفون‌های صوتی surround که برای گیمرها ساخته شده‌اند مدل‌های Sennheiser’s PC 373D و Razer’s Kraken Chroma 7.1 هستند که هر دوی آنها از لحاظ کیفیت صدای مکانی برای گیمرها عالی هستند.

بیشتر بخوانید : بهترین لپتاپ های گیمینگ 2020

میکروفن هدست

اکثر هدست‌های بازی دارای یک میکروفن بوم هستند. که این هدست‌ها یا همه کاره هستند یا فقط یک کار را انجام می‌دهند. اکثر شرکت‌های بازی دلیلی ندارند که میکروفن همه کاره را دستور کار خود قرار دهند چون تمایل دارند که صدا از جهات مختلف پخش شود.

از طرف دیگر میکروفن‌هایی که دارای عملکرد یک طرفه هستند در پخش صداهای خارج از محور بهتر هستند و تمایل به تولید صدای شفاف‌تر و واضح‌تری دارند. برخی از گیمرها ترجیح می‌دهند که میکروفن، بوم نداشته باشد تا هنگام بازی مزاحم آنها نشود. اگر می‌خواهید چت صوتی داشته باشید بهترین گزینه هدست بوم‌دار با عملکرد یک طرفه است.

بیشتر بخوانید : تجهیزات راه اندازی سیستم تلفن تحت شبکه voip

آسایش و راحتی

این ویژگی برای زمانی است که برای مدتی از هدست استفاده کردید و متوجه می‌شوید که خسته‌کننده است یا نه. همچنین قبل از خرید هدست نمی‌توانید از آن استفاده کنید. بنابراین تصمیم‌گیری و قضاوت در این زمینه کمی دشوار است.

مهمترین مزیت هدست‌ها این است که راحتی بیشتری را مانند گوشی‌های هدست فراهم می‌کنند. شما می‌توانید ساعت‌های زیادی را بدون خسته شدن با آنها بازی کنید. اما این بدان معنا نیست که تمامی هدست‌ها برای بازی کردن راحت هستند.

برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که یک هدست راحت است یا نه، باید به ساختار بدنه هدست نیز توجه کنید. گوشی‌های چرمی کمی لوکس‌تر هستند اما در طولانی مدت می‌توانند باعث ایجاد عرق شوند. اما گوشی‌های اسفنجی که توانایی جذب بالای عرق را دارند این مسئله را نخواهند داشت.

هدبند خود محصول هم نباید محکم باشد که جمجمه‌های شما را خرد کند. فقط باید به راحتی روی سر قرار گرفته تا بتوانید ساعت‌ها بازی کنید. هدست‌هایی که گوشی آنها لخت است، احتمال اذیت شدن در آنها بسیار زیاد است.

همیشه باید به دنبال هدست‌های سبک وزن باشید و راحتی را فدای کیفیت صدا نکنید. راحتی در بازی کردن از اهمیت بیشتری برخوردار است. می‌توانید به فروشگاه‌های آنلاین سر بزنید و از نظراتی که در مورد هدست‌ها داده‌اند تحقیق و استفاده کنید.

قیمت

بسیاری از هدست‌ها را می‌توان با قیمت‌های بسیار مناسبی تهیه کرد. از خرید هدست‌های بالای 2 میلیون تومان پرهیز کنید، مگر اینکه دلیل خوبی برای خرید آن داشته باشید. همچنین اگر بودجه شما کمتر از یک میلیون تومان است، پیشنهاد می‌کنم به سمت هدست‌های بیسیم نروید. زیرا هدفون‌های با کیفیت بیسیم، قیمتی بیش از یک میلیون تومان دارند.

اگر به دنبال هدست‌های گران‌قیمت و با کیفیت هستید باید بِرندهای HyperX و ASTRO را انتخاب کنید که هر دو از بهترین بِرندهای امروز بازار هستند.

 و در آخر

امیدوارم که این راهنما بتواند برای شما مفید باشد و اینکه بتوانید بهترین هدست را متناسب با بودجه و کارآیی انتخاب کنید. فقط به یاد داشته باشید که هدستی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

 

1 نظر
  1. آتنا می گوید

    سلام ایا می توان از هدست های گیمینگ برای شرکت در کلاس ها یا گوش دادن به موسیقی هم استفاده کرد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.