راهنمای خرید تلفن بی سیم

0

اگر هنوز در خرید تلفن بیسیم تردید دارید و یا نمی‌دانید که یک تلفن چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد حتما این مقاله را دنبال کنید تا با برخی از فاکتورهای قبل از خرید تلفن بی سیم آشنا شویم. با رشد دانش علمی، تلفن‌های رومیزی قدیمی جای خود را کم‌کم به تلفن‌های بیسیم دادند. چرا که تلفن‌های بیسیم علاوه بر راحتی در مکالمه مزایای بسیار دیگری هم دارد.

برند تلفن بی سیم

از اساسی‌ترین فاکتورهای خرید تلفن بیسیم، توجه به بِرند تلفن است. خب در این زمینه مهمترین‌ شرکت ارائه دهنده تلفن‌های بیسیم، پاناسونیک است که قدمت بسیار زیادی در تولید محصولات اداری و ارتباطی در جهان دارد. بدون شک پاناسونیک اولین گزینه برای انتخاب است.

ولی باید در نظر گرفت که سایر شرکت‌ها هم به تازگی با قدرت وارد این عرصه شدند. شرکت‌هایی چون گرنداستریم و یالینک که هر دو از کیفیت ساخت و طراحی بی‌نظیری برخوردار هستند. زمانی که رقابت در یک محصول زیاد می‌شود این انتخاب به گزینه‌های دیگر مانند ظاهر، امکانات و خدمات آن شرکت‌ها وابسته می‌شود. پس اولین معیار ما برای خرید تلفن بیسیم، شرکت سازنده است.

طراحی ظاهری تلفن بیسیم

شکل و ظاهر تلفن، بسته به سلیقه آدم‌ها متفاوت است. حتی انتخاب رنگ تلفن می‌تواند تاثیر زیادی در نمای دکوراسیون منزل یا محل کار شما داشته باشد. برخی تلفن‌های بیسیم با طراحی باریک و زیبا توجهات زیادی را به خود جلب می‌کنند. ولی به این نکته توجه کنید که حتما امکانات تلفن را هم بررسی کنید.

باتری تلفن بی سیم

باتری تلفن از دیگر معیارهای انتخاب یک تلفن بی سیم مناسب است. باتری‌ها در ظرفیت‌های گوناگونی ارائه می‌شوند. ولی در ابتدا اگر تلفنی را خریداری کردید، حداقل به مدت 7 ساعت آن را شارژ کنید تا طول عمر باتری افزایش پیدا کند. مدت زمان استفاده از باتری‌های تلفن را در دو حالت مداوم و آماده به کار بررسی کنید. این که با یک تلفن بیسیم در حالت استفاده چقدر می‌توان صحبت کرد و در حالت Standby چقدر می‌تواند شارژ را در خود نگه دارد.

فرکانس تلفن بیسیم

فرکانس تلفن بیسیم و میزان بُرد یک تلفن مهم است. چرا که اکثر ما انسان‌ها عادت داریم زمانی که با تلفن بیسیم مکالمه می‌کنیم راه برویم و این امر باعث می‌شود که از بِیس تلفن دور شویم. زمانی هم که فاصله بین تلفن و بِیس زیاد شود مکالمه قطع واهد شد.

فرکانس‌های تلفن تا مدتی پیش روی 2.4 گیگاهرتز تنظیم می‌شد، ولی با گذشت زمان فرکانس‌ها بهینه‌تر و پیشرفته‌تر شده و به 1.9 گیگاهرتز تغییر پیدا کردند. بُرد تلفن در این حالت می‌تواند تا 50 متر در فضای داخلی یا بسته و 300 متر در فضای خارجی یا باز پشتیبانی کند. این گزینه معمولا روی بدنه تلفن‌ها نوشته می‌شود.

پیغام‌گیر صوتی یا منشی تلفنی

خب منشی تلفنی از مواردی است که اخیرا به تلفن‌ها اضافه شده و می‌توان آن را به عنوان یک معیار انتخاب کرد. برخی افراد تماس‌هایی که برای آنها است، از اهمیت بالایی برخوردار است. به هر دلیلی می‌خواهند از فرد تماس‌گیرنده در زمان‌هایی که قادر به پاسخگویی نسیتند و یا بیرون از منزل یا محل کار هستند، مطلع شوند.

از نکاتی که باید به آن توجه داشت، مدت زمان ضبط تماس در تلفن بیسیم است که این مقدار در تلفن‌ها متفاوت است. معمولا از 15 دقیقه شروع شده و به یک ساعت هم می‌رسد.

فناوری Eco

تلفن‌های بیسیم به دلیل اینکه امواجی را از خود ساتر می‌کنند برای انسان کمی مضر هستند. ولی برخی از سازنده‌ها مانند پاناسونیک، فناوری را ایجاد کرده که امواج را از 85 تا 95 درصد کاهش دهد. این فناوری Eco نام دارد که در برخی تلفن‌ها کلید Eco به خوبی مشخص است.

همچنین این قابلیت توانایی ذخیره کردن باتری تلفن به میزان 85 درصد را دارد که در نوع خود قابل توجه است. فقط کافیست تا با فعال کردن حالت Eco از این مزیت استفاده کنید.

تکنولوژی Dect

منظور ما از تکنولوژی Dect در اینجا یعنی آپدیت‌های این فناوری یعنی Dect 6.0 و Dect 6 Plus است. تلفن‌های بیسیم را همان تلفن‌های Dect می‌نامند. حالا با پیشرفت این فناوری، Dect 6.0 با رویکرد افزایش بُرد تلفن به بازارهای جهانی عرضه شد. یعنی تلفنی با داشتن چنین ویژگی، فاصله زیادتری از بِیس تلفن را می‌تواند تجربه کند.

Dect 6.0 Plus نیز یک مزیت دیگر را با خودش به همراه آورد. تلفن‌های بیسیم به دلیل استفاده از امواج‌ها، احتمال اینکه تلفن در اصلاح خط رو خط شود زیاد است. از این طریق افراد دیگر به راحتی می‌توانند به صحبت‌های ما گوش دهند. ولی فناوری Dect 6.0 Plus این مشکل را برطرف کرده و با تولید روزانه رمز‌های هوشمند، امنیت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مسدود کردن تماس‌ها یا Call Block

گاهی اوقات پیش می‌آید که نمی‌خواهیم تماسی به ما وصل شود. مثلا زمان‌های استراحت، زمان غذا خوردن و یا حتی زمانی که می‌خواهید بخوابید. یا حتی تمایل ندارید که تماس‌هاتی تبلیغاتی به تلفن شما وصل شود. این‌ها همه می‌تواند دلایلی باشد تا ویژگی مسدود کردن تماس‌ها برای شما مهم باشد.

حافظه دفترچه تلفن

حافظه دفترچه تلفن بستگی به خودتان دارد که چه تعداد شماره تلفن را می‌خواهید در تلفن ذخیره کنید. یا اینکه تماس‌های دریافتی به چه تعداد در تلفن نگهداری می‌شود. برخی تلفن‌ها هستند که تماس‌های دریافتی را تا 10 عدد بیشتر ذخیره نمی‌کنند و این شاید برخی مواقع شما را نگران کند. پس به حافظه Redial و تماس‌های دریافتی توجه داشته باشید.

سایر امکانات

برخی دیگر از امکاناتی که می‌توان مدنظر گرفت و البته بستگی به نیاز انسان‌ها دارد، این است که تلفن‌هایی وجود دارند که از دو عدد تلفن بیسیم بهره می‌گیرند و یا یک تلفن رومیزی هم شامل آنها می‌شود. مدل‌های بسیار زیادی از این قبیل وجود دارد که باید با توجه به فضای مورد نیاز و کاربرد آنها، انتخاب خود را انجام دهید. برخی دیگر از تلفن‌ها هم هستند که از دو خط پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید : بهترین تلفن بیسیم پاناسونیک ساخت ژاپن و بهترین تلفن بیسیم پاناسونیک برای خرید در سال 99

 و در آخر

این مواردی که عرض شد از مهمترین معیارهای انتخاب یک تلفن بی سیم مناسب است. برخی از این موارد، گزینه‌هایی هستند که باید حتما مورد توجه قرار بگیرند و برخی دیگر هم با توجه به سلیقه و نیاز خود باید آنها را درنظر بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.